Groep Training

Je sportieve doel behalen en het samen trainen is een leuke ervaring. Ieder op zijn eigen niveau en met persoonlijke aandacht van een professionele coach. Tijdens de intake bespreken we samen de doelstellingen en wensen, zodat we die kunnen in passen in de trainingen.

Kracht, uithoudingsvermogen en innerlijke rust komen samen.


Wat bieden wij:

Tabatta Hiit (kracht / Conditie) 

Maandag en woensdag van 19:15 uur tot 20:00 uur

Pilates

Woensdag en donderdag van 20:00 uur tot 21:00 uur

Yang Yoga / Power Yoga

Dinsdag van 19:00 uur tot 20:00 uur

Yin Yoga

Dinsdag van 20:15 uur tot 21:15 uur




Yang yoga / Poweryoga
In deze les wordt een milde vorm van Poweryoga gegeven, waardoor deze
toegankelijk is voor een brede doelgroep. Het is een misverstand dat je lenig moet
zijn om yoga te gaan doen! Elke houding kan aangepast worden aan jouw
mogelijkheden.
Het is een dynamische les waarin wisselende series van houdingen worden
uitgevoerd op het ritme van je ademhaling.
Door deze houdingen word je sterker, flexibeler en krijg je een betere conditie. Je
balans en lichaamshouding verbeteren. De oefeningen stimuleren ook je
bloedsomloop, zenuwstelsel en interne organen. Door deze vorm van yoga ga je je
energieker voelen. Tegelijkertijd helpen de houdingen je om je hoofd leeg te maken
en te ontspannen, waardoor je beter bestand raakt tegen stress. De lessen eindigen
altijd met een ontspanning waardoor je relaxed weer naar huis gaat.

Yin yoga
Yin yoga is een langzame yogastijl waarin de houdingen voor een langere periode
worden aangehouden. Vanuit de Kung Fu is yin yoga ontwikkeld om leerlingen meer
flexibiliteit, uithoudingsvermogen en focus bij te brengen. Via deze weg is de yin
yoga naar het westen gekomen.
In tegenstelling tot de andere vormen van yoga, die zich op de spieren richten, ligt bij
yin yoga de focus op de bindweefsels (o.a. de gewrichten) die daardoor sterker en
soepeler worden. Yin yoga zorgt daarnaast voor stressreductie en voor een betere
doorstroming van energie in je lichaam.  
Hoewel de oefeningen langzaam en statisch worden uitgevoerd, kunnen ze toch
fysiek en mentaal uitdagend zijn. Deze vorm van yoga is heel geschikt voor mensen
die -naast alle drukke bezigheden (de yang kant van ons leven)- een moment van
rust zoeken. Yin yoga is ook geschikt voor mensen die vanwege lichamelijke
klachten moeite hebben met de meer dynamische vormen van yoga of sport. Met
behulp van props (kussens, blokken, yogariemen) kan altijd een manier gevonden
worden om de houding uit te voeren.

 
Wat zijn goede combinaties van lessen?
Yang yoga en Yin yoga vullen elkaar mooi aan, omdat de Yang les zorgt voor sterke,
soepele spieren en een betere balans en Yin voor meer flexibiliteit en sterkte in de
gewrichten. Beide yogastijlen zorgen voor reductie van stress, maar bij yin yoga ligt
meer nadruk op het mindfulness aspect.
Yin yoga kan ook goed gecombineerd worden met een van de andere lessen zoals
pilates of tabatta.
Ook de Yang yoga en pilates vormen een fijne combinatie. Pilates zorgt voor opbouw
van je ‘core strength’ die je goed kunt gebruiken bij de yogahoudingen. 

 

 
 
 
E-mailen
Bellen
Instagram